Brief:
- Całkowity budżet kampanii: 5000 zł. brutto
- Cena reklamy w dni powszednie: 200 zł netto
- Cena reklamy w weekend: 300 zł netto
Plan Reklamowy:
Określenie harmonogramu reklam:
- Kampania ma trwać 2 tygodnie (14 dni).
- W każdym tygodniu mają być minimum 3 reklamy w dni powszednie i 2 reklamy w weekend.
Powyżej 6 reklam rabat 5%, powyżej 10 reklam rabat 10%. Podane ceny to ceny netto. Należy policzyć cenę z odpowiednim rabatem i doliczyć VAT.
Kalkulacje:
- Bez rabatu:
- 6 reklam w dni powszednie: 6 x 200 zł = 1200 zł
- 4 reklamy w weekend: 4 x 300 zł = 1200 zł
- Łączny koszt bez rabatu: 1200 zł + 1200 zł = 2400 zł
- Z rabatem 5% dla reklam powyżej 6 dni:
- 1200 zł x 0.95 = 1140 zł
- 1200 zł = 1200 zł
- Łączny koszt z rabatem 5%: 1140 zł + 1200 zł = 2340 zł
- Z rabatem 10% dla reklam powyżej 10 dni:
- 7 reklam w dni powszednie: 7 x 200 zł = 1400 zł
- 4 reklamy w weekend: 4 x 300 zł = 1200 zł
- Łączny koszt bez rabatu: 1400 zł + 1200 zł = 2600 zł
- Łączny koszt z rabatem 10%: 2600 zł x 0.90 = 2340 zł
Cena brutto:
- VAT 23%: 2340 zł x 1.23 = 2878.20 zł
Podsumowanie:
- Całkowity koszt kampanii brutto z rabatem i VAT: 2878.20 zł
- Budżet pozostający: 5000 zł - 2878.20 zł = 2121.80 zł
- Możliwość zwiększenia liczby reklam w ramach pozostałego budżetu:
Dodanie reklam:
Dodanie jednej reklamy w dni powszednie: - Koszt netto jednej reklamy w dni powszednie: 200 zł
- VAT 23%: 200 zł x 1.23 = 246 zł
- Budżet pozostający po dodaniu jednej reklamy: 2121.80 zł - 246 zł = 1875.80 zł
Dodanie jednej reklamy w weekend: - Koszt netto jednej reklamy w weekend: 300 zł
- VAT 23%: 300 zł x 1.23 = 369 zł
- Budżet pozostający po dodaniu jednej reklamy: 1875.80 zł - 369 zł = 1506.80 zł
Podsumowanie: - Można dodać reklamy zarówno w dni powszednie, jak i w weekendy w ramach pozostałego budżetu.
W ten sposób kampania może zostać zoptymalizowana, zwiększając liczbę reklam przy zachowaniu budżetu.
Zadanie:
Brief:
- Całkowity budżet kampanii: 10000 zł brutto
- Cena reklamy w dni powszednie: 200 zł netto
- Cena reklamy w weekend: 300 zł netto
- Uwzględniając rabat zaplanuj maksymalną ilość reklam.
- Podaj w przejrzystej formie obliczenia
- Napisz uzasadnienie swoich decyzji
Plan Reklamowy:
Określenie harmonogramu reklam:
- Kampania ma trwać 3 tygodnie (21 dni).
- W każdym tygodniu mają być minimum 3 reklamy w dni powszednie i 2 reklamy w weekend.
Powyżej 6 reklam rabat 5%, powyżej 10 reklam rabat 10%, powyżej 20 reklam rabat 15%. Podane ceny to ceny netto. Należy policzyć cenę z odpowiednim rabatem i doliczyć VAT.