Cechy komunikatu reklamowego

Cechy przekazu reklamowego można mnożyć, jednak musi go wyróżniać przede wszystkim atrakcyjna treść, sugestywność, zrozumiałość, zapamiętywalność, zwięzłość i oryginalność. Oprócz samego sloganu, większą szansę na zapamiętanie marki ma użycie rymów, melodii czy rytmizacja reklamy.

Przekaz reklamowy powinien być:
  • atrakcyjny, ponieważ powinien przyciągać uwagę i w sposób ciekawy informować o cechach produktu,

  • sugestywny, czyli przekonujący,

  • zrozumiały,

  • zapamiętywalny, tzw. "łatwo wpadający w ucho",

  • zwięzły, bo ma eksponować tylko najważniejsze cechy produktów,

  • oryginalny i wyróżniający się na tle konkurencji,

  • aktualny przez jak najdłuższy czas, ponieważ nieetycznym jest wprowadzanie konsumenta w błąd,

  • dopasowany do wybranej grupy docelowej,

  • zgodny z prawem i dobrymi obyczajami.