Dlaczego przekazy reklamowe dotyczące marki są ważne?
Tworzenie pozytywnych przekazów reklamowych dotyczących marki pomaga budować silniejsze więzi emocjonalne z klientami, co może zwiększyć świadomość marki i lojalność wobec marki.
Inne korzyści płynące z przekazów reklamowych dotyczących marki obejmują:
- Pozycjonowanie marki
Pomaganie Twojej firmie w wyróżnieniu się poprzez wzmocnienie pozycjonowania marki - Lojalność klientów
Budowanie zaufania do marki wśród klientów dzięki spójnym przekazom reklamowym dotyczącym marki, które zwiększają prawdopodobieństwo wielokrotnego zakupu i polecania produktów innym osobom - Wartość marki
Zwiększanie postrzeganej wartości Twoich produktów poprzez pomoc w tworzeniu silniejszej rozpoznawalności marki i godnej zaufania reputacji
Wskazówki, jak poprawić przekazy reklamowe dotyczące marki dzięki Amazon Ads
Reklama jest jednym z aspektów przekazów reklamowych dotyczących Twojej marki, więc dostosowanie strategii reklamowej do ogólnej strategii przekazów reklamowych dotyczących marki może pomóc w tworzeniu emocjonalnych więzi z klientami. Oto kilka sposobów na poprawę przekazów reklamowych dotyczących marki dzięki reklamom:
Dopasuj strategię reklamową do celu i wartości marki, aby Twoje kampanie były wzmocnieniem ogólnych przekazów reklamowych dotyczących marki.
Weź pod uwagę różne typy reklam, aby zwiększyć wykrywalność Twojej firmy dzięki wielu miejscom docelowym reklam i docieraj do odbiorców tam, gdzie się znajdują w witrynie Amazon.
Korzystaj z opowiadania historii i bogatych zasobów materiałów reklamowych, aby tworzyć angażujące i zapadające w pamięć reklamy oraz wywoływać emocje wśród pożądanych grup odbiorców. Pamiętaj, aby używać konsekwentnego promowania marki we wszystkich zasobach w celu zapewnienia spójnych przekazów reklamowych dotyczących marki.
Monitoruj skuteczność swoich kampanii reklamowych i wprowadzaj niezbędne poprawki, aby udoskonalać przekazy reklamowe dotyczące marki.
źródło
Czym jest marka? Definicja brandu.
Marka najczęściej definiowana jest jako swojego rodzaju koncepcja biznesowa organizacji, która wspomaga rozpoznawanie i zapamiętywanie produktu lub usługi, pozycjonowanie ich w konkretnym segmencie rynku docelowego i budowanie relacji z konsumentami.
Zgodnie z definicją, którą przedstawił David Ogilvy, uznawany za ojca reklamy i brandingu, założyciel agencji reklamowej Ogilvy & Mather, która stała się jedną z największych i najbardziej wpływowych agencji reklamowych na świecie:
“
Marka to nienamacalna suma atrybutów produktu: jego nazwy, opakowania, ceny, historii, reputacji i sposobu, w jaki jest reklamowany”.
Można więc powiedzieć, że marka to podstawowy element tożsamości marki, niezależnie od branży. Identyfikuje daną organizację, a zarazem jest pierwszym i głównym komunikatem, który adresuje ona do otoczenia rynkowego. Tak rozumiana marka jest niematerialnym aspektem firmy.
Każda marka spełnia trzy następujące funkcje:
- funkcja identyfikacyjna – czyli identyfikowanie produktu z jego producentem,
- funkcja promocyjna – marka jako element procesu komunikowania się firmy z rynkiem i marketingu,
- funkcja gwarancyjna – marka jako potwierdzenie jakości produktu.
Świadomość marki – czym jest? Dlaczego zwiększanie świadomości marki jest ważne?
Czym w takim razie jest świadomość marki (brand awareness), i dlaczego warto ją budować (w procesie, który nazywamy brandingiem) w Twojej firmie?
W ogólnej definicji, świadomość marki to zdolność rozpoznawania danej marki i kojarzenia jej z określoną grupą produktów lub usług przez odbiorców. odnosi się do stopnia, w jakim konsumenci są świadomi istnienia danego brandu.
Świadomość marki wskazuje, jak dobrze konsumenci kojarzą nazwę firmy, stosowane przez nią hasła reklamowe, logo, towarzyszącą jej identyfikację wizualną, czy cechy jej poszczególnych produktów. Wpływają na nią przede wszystkim działania marketingowe i (w mniejszym stopniu) Public Relations, w tym także rekomendacje zadowolonych klientów.
Brand awareness to często kluczowy element marketingu i zarządzania firmą – marki o wysokim poziomie świadomości często są postrzegane jako bardziej wiarygodne, popularniejsze i lepsze od konkurencji. Wysoka świadomość marki może zwiększać lojalność konsumencką, udziały w rynku czy sprzedaż.
Świadomość marki można podzielić na kilka rodzajów, które różnią się stopniem rozpoznawalności i percepcji marki przez konsumentów:
- Top of mind awareness (świadomość pierwszego wyboru, spontaniczna świadomość marki) – najwyższy poziom świadomości brandu. Oznacza, że marka przychodzi konsumentowi na myśl jako pierwsza w kontekście danej kategorii produktów lub usług. Marki z tego poziomu mają silną pozycję na rynku i często dominują w swojej branży.
- Brand recall (pamięć marki) – ten poziom odnosi się do zdolności konsumentów do samodzielnego przypomnienia sobie marki w pytaniu o kategorię produktów lub usług, ale bez podawania konkretnych wskazówek czy nazw. Wysoki poziom brand recall wskazuje na dobrą pamięć marki wśród odbiorców, co może prowadzić do wyższej lojalności i większych szans na wybór produktów danego brandu.
- Brand recognition (rozpoznawalność marki) – opisuje zdolność konsumentów do identyfikacji marki na podstawie logo, sloganu, opakowania, kolorów czy innych elementów wizualnych. Jest to niższy poziom świadomości marki niż brand recall, ponieważ konsument może rozpoznać markę, ale może nie być w stanie przypomnieć sobie jej nazwy bez dodatkowych bodźców.
Żeby marka mogła zaistnieć w szerokiej świadomości, niezbędne jest grono jej stałych odbiorców i dobra reputacja. Pozwala ona konsumentom na podejmowanie szybkich decyzji zakupowych, które nie będą wymagać od nich większego wysiłku.
Wysoka świadomość marki niesie ze sobą również inne korzyści, do których należą m.in:
- budowanie zaufania w oczach odbiorców i zapewnienie marce wiarygodności,
- zdobywanie nowych, lojalnych klient
- ów, łatwiejsze budowanie i wzmacnianie relacji z istniejącymi odbiorcami,
- wzrost wartości i większa konkurencyjność marki,
- mniejsze koszty reklamy,
- lepsza pozycja przy negocjacjach z inwestorami,
- dostawcami i kontrahentami,
- zwiększona sprzedaż.
Warto również przy okazji wspomnieć, że część konsumentów kupuje produkty wyłącznie od dobrze znanych sobie marek.
O tym, jak wielka moc drzemie w silnej marce, najlepiej świadczą przykłady takich brandów, jak choćby Coca-Cola, Nike czy Apple. Emocje, które budzą one (lub same ich elementy, jak np. logo czy stosowane fonty) w odbiorcach i skojarzenia, które wywołują w ich świadomości oraz podświadomości, decydują o ich pozycji jako globalnych liderów swoich branż.
źródło