Elementy logo (kolor, kształt)

Kształt

Sześć zasad teorii Gestalt można zastosować przy projektowaniu logo:
    1. Zasada bliskości
      Bliskość elementów sprawia, że nadajemy im znaczenie lub postrzegamy je jako powiązane ze sobą. 
    2. Zasada podobieństwa
      Grupujemy i postrzegamy jako powiązane obiekty, które są do siebie podobne pod względem koloru, kształtu czy faktury. 
    3. Zasada domknięcia
      Gdy patrzymy na figury lub znaki, które są niekompletne lub ich wewnętrzna przestrzeń nie jest zamknięta, to nasz mózg automatycznie próbuje wypełnić brakujące części, tak, aby powstały znane obrazy. 
    4. Zasada ciągłości
      Oderwane elementy postrzegamy jako całość dzięki ich ułożeniu, gdy tworzą pewien kształt lub linię. Tę zasadę można stosować, aby zwrócić uwagę odbiorców na konkretny element logo. 
    5. Zasada figury i tła
      Widzimy związek pomiędzy tłem i pierwszym planem i mamy zdolność do postrzegania ich jako całości – na tym polega wykorzystanie przestrzeni negatywnej w logo.
    6. Zasada symetrii
      Interpretujemy skomplikowane obrazy tak, aby redukować ich złożoność. Nie wszystkie projekty logo muszą być symetryczne, ale ta zasada odnosi się do ogólnego zachowania proporcji i równowagi.


Kolor


Oto krótki przegląd atrybutów przypisywanych poszczególnym kolorom: 

  • Czerwony – pasja, miłość, moc, siła, pewność 
  • Pomarańczowy – wiara, energia, optymizm, żartobliwość 
  • Żółty – szczęście, nadzieja, radość, zabawa 
  • Zielony – spokój, natura, harmonia, odrodzenie 
  • Niebieski – cisza, ukojenie, błyskotliwość, zaufanie 
  • Fioletowy – godność, mądrość, współczucie, kreatywność 
  • Różowy – optymizm, innowacyjność, kreatywność, kobiecość 
  • Czarny – moc, nowoczesność, wyrafinowanie, siła 
  • Szary – neutralność, spokój, mądrość, profesjonalizm 
  • Brązowy – naturalność, stabilność, przyjazność, komfort źródło