1) Zaprojektowanie strategii przekazu, innymi słowy jest to podjęcie decyzji dotyczącej tego w jaki sposób myśl przewodnia będzie przekazywana potencjalnym nabywcom. Tworzenie efektywnej
strategii przekazu inicjuje opisanie korzyści dla konsumenta.
2) Rozwinięcie sugestywnej koncepcji kreatywnej, która wprowadza do codziennego życia unikatową i wpadającą w pamięć strategię przekazu. Może występować w postaci sloganu, wizualizacji bądź być połączeniem tych obu komponentów.
3) Wybór skojarzeń w reklamie. Skojarzenia te powinny zwracać uwagę na korzyści, powodując u konsumentów wzrost zainteresowania. Kolejną cechą jaką muszą spełniać jest rzetelność, której obecność utwierdzi klienta w przekonaniu, że rzeczywiście dobro będzie w stanie spełnić jego oczekiwania. Po trzecie, skojarzenia powinny się odróżniać, czyli podkreślać dlaczego dane dobro czy usługa jest lepsza w porównaniu do innych marek (G. Armstrong, P.Kotler 2016, s. 546-549)
Media reklamowe to środki dzięki którym przekaz reklamowy jest skierowany do konkretnej grupy docelowej. (G.Armstrong, P.Kotler 2016, s. 552)
Istnieją cztery etapy w wyborze mediów:
1) Postanowienie odnoszące się do zakresu, częstości i oddziaływania. Zakres, inaczej zasięg, rozumiany jest jako odsetek ludzi, którzy już wcześniej spotkali się z daną kampanią reklamową. Częstość określa ile razy statystyczny konsument miał kontakt z daną reklamą. Pod pojęciem oddziaływania rozumiemy takie środki przekazu, które nie tylko wniosą coś w życie odbiorców, ale również pobudzą ich do działania.
2) Dokonanie selekcji pomiędzy zasadniczymi rodzajami mediów.(G.Armstrong, P.Kotler 2016, s. 552)
Media reklamowe dzielą się na:
3) Dokonanie selekcji najodpowiedniejszych nośników medialnych
do każdego z wybranych rodzajów mediów. Na tym etapie należy
przekalkulować koszt dojścia przez określony nośnik do 1000 osób oraz wliczyć koszty produkcji reklamy w określonych mediach.
4) Określenie konkretnych pór emitowania reklam w mediach w trakcie jednego roku. Na koniec tego etapu reklamodawcy
selekcjonują określony model emisji reklamy. Istnieją dwa wzorce: