Hasło reklamowe

Hasło reklamowe to krótki, chwytliwy tekst, który ma na celu przekazanie kluczowego przesłania marki lub promocji produktu, natomiast slogan reklamowy jest bardziej ogólnym, stałym elementem tożsamości marki, który pomaga w budowaniu jej wizerunku w długim okresie. źródło  


Slogan a hasło reklamowe – czym się różnią? 
Pierwszy z opisywanych terminów okazuje się zwykle krótką i wpadającą w ucho frazą, która ma za zadanie wyrazić główne wartości marki lub produktu. Słynne slogany reklamowe są łatwe do zapamiętania, oryginalne i przyciągają uwagę odbiorców.

Przykładem może być slogan „Smak, który łączy” sugerujący, że dany produkt ma wyjątkowy smak przyciągający różne grupy odbiorców. Z kolei, jak pokazują przykłady haseł reklamowych, są to bardziej szczegółowe i związane z konkretną strategią marketingową propozycje. Ich celem jest zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty, przedstawienie korzyści płynących z użytkowania produktu lub usługi oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Hasła mogą być oparte na sloganie marki, ale równie często są niezależnym elementem komunikacji. Spójrz na przykład – „Kup teraz i skorzystaj z promocji” – który bezpośrednio odnosi się do konkretnej oferty promocyjnej.

Skuteczne hasła reklamowe:
  • No to Frugo” – Frugo, 
  • Żona bez Ż to tylko ona” – Żywiec 
  • Ty tu urządzisz” – Ikea 
  • Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” – Carlsberg 
  • Dobre, że palce lizać” – KFC 
  • Łączy ludzi” – Nokia 
  • Wgryź się w Jabłko” („Byte into an Apple”) – Apple 
  • Twój kot kupowałby Whiskas” – Whiskas 
  • Są parówki i są Berlinki” – Berlinki 
  • Jest Crunchips, jest impreza” – Crunchips 
  • Codziennie niskie ceny” – Biedronka 
  • Wyższa kultura bankowości” – Alior Bank

źródło