Hasło reklamowe to krótki, chwytliwy tekst, który ma na celu przekazanie kluczowego przesłania marki lub promocji produktu, natomiast
slogan reklamowy jest bardziej ogólnym, stałym elementem tożsamości marki, który pomaga w budowaniu jej wizerunku w długim okresie.
źródło
Slogan a hasło reklamowe – czym się różnią?
Pierwszy z opisywanych terminów okazuje się zwykle krótką i wpadającą w ucho frazą, która ma za zadanie wyrazić główne wartości marki lub produktu. Słynne slogany reklamowe są łatwe do zapamiętania, oryginalne i przyciągają uwagę odbiorców.
Przykładem może być slogan „Smak, który łączy” sugerujący, że dany produkt ma wyjątkowy smak przyciągający różne grupy odbiorców. Z kolei, jak pokazują przykłady haseł reklamowych, są to bardziej szczegółowe i związane z konkretną strategią marketingową propozycje. Ich celem jest zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty, przedstawienie korzyści płynących z użytkowania produktu lub usługi oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Hasła mogą być oparte na sloganie marki, ale równie często są niezależnym elementem komunikacji. Spójrz na przykład – „Kup teraz i skorzystaj z promocji” – który bezpośrednio odnosi się do konkretnej oferty promocyjnej.
Skuteczne hasła reklamowe:
- „No to Frugo” – Frugo,
- „Żona bez Ż to tylko ona” – Żywiec
- „Ty tu urządzisz” – Ikea
- „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” – Carlsberg
- „Dobre, że palce lizać” – KFC
- „Łączy ludzi” – Nokia
- „Wgryź się w Jabłko” („Byte into an Apple”) – Apple
- „Twój kot kupowałby Whiskas” – Whiskas
- „Są parówki i są Berlinki” – Berlinki
- „Jest Crunchips, jest impreza” – Crunchips
- „Codziennie niskie ceny” – Biedronka
- „Wyższa kultura bankowości” – Alior Bank
źródło