Jak zbudować synergię marketingu i sprzedaży? Kluczem do sukcesu jest wspólna strategia sprzedażowo-marketingowa. Aby ją wypracować, przede wszystkim należy określić i przeanalizować grupę docelową. Duże znaczenie ma również segmentacja klientów oraz ustalenie dopuszczalnego kosztu, jaki dział marketingu może przeznaczyć na pozyskanie leadu.
Warto również określić segmenty, do których dział sprzedaży ma utrudniony dostęp oraz produkty, których sprzedaż może zostać zautomatyzowana. Kolejny ważny krok to określenie cyklu zakupowego klienta i customer journey. Na koniec należy przeprowadzić analizę sprzedawanych produktów, podzielić role oraz określić strategię komunikacji z klientem.
W planie sprzedażowo-marketingowym powinny znaleźć się informacje dotyczące:
przekazania przez marketingowców potencjalnego klienta zespołowi sprzedaży,
miesięcznej liczby leadów,
jakości i cech leadów.
Działy marketingu i sprzedaży powinny pozostać w stałym kontakcie.