Segmentacja rynku to podział rynku według określonego kryterium na jednorodne
grupy konsumentów, które wyznaczają dla firmy obszar działania i stanowią punkt
odniesienia przy formułowaniu programu tego działania
Strategia
rynku docelowego ma na celu dopasowanie narzędzi marketingu mix do szczególnych potrzeb nabywców. W ramach tej strategii producent stara się odróżnić swój produkt w świadomości odbiorców poprzez szereg działań promocyjnych. Marketing mix może być dopasowany do rynku docelowego poprzez koncentrację na pojedynczym fragmencie - segmencie rynku, poprzez koncentrację na kilku jego segmentach bądź łącznym traktowaniu kilku segmentów jednocześnie.
źródło
Marketing-mix lub tzw.
kompozycja marketingowa, stanowi obszerna kategorię wzajemnie ze sobą powiązanych elementów (działań, procesów, metod i technik), wykorzystywanych w przedsiębiorstwie i tworzących wspólnie zintegrowanych system oddziaływania na otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa (klientów, konkurentów).
Wyróżniamy kilka koncepcji marketing-mix: najbardziej popularna to 4P, następnie formuła 4C, marketing mix dla usług 7P
https://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_mix^źródło
Segmentacja i wybór rynku docelowego