Koncepcja rynku docelowego

Rynek docelowy można określić jako:

  • Jeden lub kilka segmentów obsługiwanych przez dane przedsiębiorstwo, które tak kształtuje instrumenty marketingowe by zdobyć nowego klienta lub utrzymać przy sobie obecnych nabywców.

  • Zbiór klientów posiadających określone potrzeby, które dane przedsiębiorstwo decyduje się zaspokoić.

  • "Grupę (lub grupy) nabywców o podobnych potrzebach czy cechach, a więc grupę w miarę homogeniczną (jednorodną), stanowiącą przedmiot aktualnego i/lub przyszłego zainteresowania przedsiębiorstwa. Wyłonienie grup konsumentów o wspólnych cechach nie przesądza jeszcze o istnieniu segmentu rynku. Tworzą oni segment rynku dopiero wtedy, kiedy występują jako potencjalni nabywcy określonego produktu.

źródło: mfiles.pl/pl/index.php/Rynek_docelowy 

(Rynek to mechanizm koordynujący zachowania nabywców i sprzedawców, uczestniczących w procesie wymiany dóbr oraz usług. mfiles.pl/pl/index.php/Rynek )