Uzasadnianie Wyników Badania Skuteczności Reklamy - ćwiczenie 1
Przykłady kampanii reklamowych i ich wyniki
LEGO: Kampania FOOH (Fake Out Of Home)
Opis kampanii: LEGO wykorzystało komputerowo generowane animacje osadzane w realnej przestrzeni publicznej, co sprawiało wrażenie, że ich produkty naprawdę poruszają się po ulicach miast.
Wyniki: Kampania zwiększyła zaangażowanie w mediach społecznościowych o 40% i zdobyła nagrodę za innowacyjność.
Zadanie: Uzasadnij, jakie elementy kampanii mogły przyczynić się do wzrostu zaangażowania. Czy innowacyjne podejście zawsze przynosi takie efekty?
Amazon: Marvelous Mile
Opis kampanii: Z okazji ostatniego sezonu serialu “The Marvelous Mrs. Maisel”, Amazon przekształcił główną ulicę Manhattanu w różowy dywan z interaktywnymi przystankami nawiązującymi do serialu.
Wyniki: Kampania zwiększyła liczbę subskrypcji Amazon Prime o 15% w ciągu miesiąca.
Zadanie: Uzasadnij, jakie aspekty kampanii mogły przyczynić się do wzrostu subskrypcji. Czy interaktywne elementy zawsze zwiększają skuteczność kampanii?
YES: Jestem Kobietą
Opis kampanii: Kampania polskiej marki jubilerskiej YES, która zrywa ze stereotypowym obrazem kobiecości. W reklamie wystąpiły zarówno profesjonalne modelki, jak i kobiety niezwiązane dotychczas ze światem reklamy.
Wyniki: Kampania zdobyła setki pozytywnych komentarzy i zwiększyła zaangażowanie w mediach społecznościowych o 30%.
Zadanie: Uzasadnij, jakie elementy kampanii mogły przyczynić się do tak dużego zaangażowania. Czy kampanie oparte na wartościach społecznych zawsze są skuteczne?
OLX: Internetowe porady Roberta Makłowicza
Opis kampanii: Kampania edukacyjna OLX z 2021 roku, w której Robert Makłowicz doradzał, jak unikać oszustw internetowych.
Wyniki: Kampania zwiększyła świadomość na temat bezpieczeństwa w sieci o 40%.
Zadanie: Uzasadnij, jakie elementy kampanii mogły przyczynić się do wzrostu świadomości. Czy znane osoby zawsze zwiększają skuteczność kampanii?
Starbucks: #WhatsYourName
Opis kampanii: Kampania wspierająca społeczność LGBTQ+, w której Starbucks zachęcał klientów do podawania swojego imienia, aby poczuli się akceptowani i docenieni.
Wyniki: Kampania zwiększyła zaangażowanie w mediach społecznościowych o 50% i zdobyła nagrodę za najlepszą kampanię społeczną.
Zadanie: Uzasadnij, jakie aspekty kampanii mogły przyczynić się do tak dużego zaangażowania. Czy kampanie społeczne zawsze są skuteczne?