Podstawowe pojęcia z zakresu promocji i reklamy

Promocja

Promocja - (łac. promoveo poruszać się) - marketingowe przedsięwzięcie przedsiębiorstwa lub instytucji z rynkiem, które ma na celu zwiększenie popytu na dobra i usługi, które są przez nie świadczone. Działania promocyjne wpływają na decyzje klientów i potencjalnych nabywców poprzez dostarczanie informacji, argumentacji, obietnic oraz skłanianie do kupna lub skorzystania z promowanych produktów i usług. Wytwarzając przy tym pozytywną opinię o przedsiębiorstwie lub instytucji.
źródło  

Promocja-mix

Promocja-mix jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, które określa sposób wykorzystania różnych strategii promocji w celu osiągnięcia zamierzonych celów.
Składa się ona z czterech głównych instrumentów:
  • reklamy,
  • sprzedaży osobistej,
  • promocji sprzedaży,
  • public relations.

źródło  


Promocja sprzedaży

Promocja sprzedaży to zespół różnorodnych działań mających na celu stworzenie nadzwyczajnych, dodatkowych i krótkotrwałych bodźców zwiększających atrakcyjność produktu dla nabywcy i podwyższających jego skłonność do zakupu.” źródło  


Sponsoring

Sponsoring to jedna z najszybciej rozwijających się form promocji; jest ona narzędziem promującym dany produkt lub firmę w związku ze sponsorowanym przedsięwzięciem.
źródło