Charakterystyka rodzajów reklamy wg różnych kryteriów

Reklama to odpłatna, bezosobowa forma przekazu określonej informacji kierowana do społeczeństwa. Jej celem jest zachęcenie do kupna, bądź korzystania z określonego dobra lub usługi. Reklama rozpowszechnia i propaguje nazwę, logo i profil firmy. Informacje, jakie niesie za sobą reklama, prezentują zalety dobra, w taki sposób, by odbiorca zapragną je nabyć.

Klasyfikację reklamy możemy dokonać w zależności od kryterium.

Z punktu widzenia przedmiotu reklamę podzielimy na:
  • reklamę produktu

  • reklamę firmy


Drugim kryterium podziału reklamy są źródła i sposoby finansowania. Z tego punktu widzenia wyróżniamy:
  • reklamę indywidualną

  • reklamę wspólną


Kolejnym kryterium podziału reklamy jest kanał przepływu informacji. Mamy tu na myśli środki masowego przekazu, które pozwalają na wyróżnienie:
  • reklamy prasowej

  • reklamy telewizyjnej

  • reklamy kinowej

  • reklamy pocztowej

  • reklamy zewnętrznej


Jak również:
  • reklamę wydawniczą

  • reklamę wystawienniczą

  • reklamę filmową

  • reklamę upominkową

  • reklamę fonograficzną.


źródło