Reklama to odpłatna, bezosobowa forma przekazu określonej informacji kierowana do społeczeństwa. Jej celem jest zachęcenie do kupna, bądź korzystania z określonego dobra lub usługi. Reklama rozpowszechnia i propaguje nazwę, logo i profil firmy. Informacje, jakie niesie za sobą reklama, prezentują zalety dobra, w taki sposób, by odbiorca zapragną je nabyć.
Klasyfikację reklamy możemy dokonać w zależności od kryterium.
Z punktu widzenia przedmiotu reklamę podzielimy na:
- reklamę produktu
- reklamę firmy
Drugim kryterium podziału reklamy są źródła i sposoby finansowania. Z tego punktu widzenia wyróżniamy:
- reklamę indywidualną
- reklamę wspólną
Kolejnym kryterium podziału reklamy jest kanał przepływu informacji. Mamy tu na myśli środki masowego przekazu, które pozwalają na wyróżnienie:
- reklamy prasowej
- reklamy telewizyjnej
- reklamy kinowej
- reklamy pocztowej
- reklamy zewnętrznej
Jak również:
- reklamę wydawniczą
- reklamę wystawienniczą
- reklamę filmową
- reklamę upominkową
- reklamę fonograficzną.
źródło