Działania promocyjne

Promocja - (łac. promoveo poruszać się) - marketingowe przedsięwzięcie przedsiębiorstwa lub instytucji z rynkiem, które ma na celu zwiększenie popytu na dobra i usługi, które są przez nie świadczone. Działania promocyjne wpływają na decyzje klientów i potencjalnych nabywców poprzez dostarczanie informacji, argumentacji, obietnic oraz skłanianie do kupna lub skorzystania z promowanych produktów i usług. Wytwarzając przy tym pozytywną opinię o przedsiębiorstwie lub instytucji.

Narzędzia promocji
Podmioty zainteresowane promocją mogą skorzystać z kanałów dystrybucji:
  • produkt - powinien być dostosowanych do potrzeb potencjalnych klientów

  • cena - zgodna z sytuacją konkurencyjną i pozycją przedsiębiorstwa na rynku

  • kanał dystrybucji - sposoby dostarczania informacji do klientów

  • promocje - działania informacyjne, przyczyniające się do wzrostu popytu na reklamowane dobra i usługi


Znaczenie promocji
Na pozytywny efekt promocji wpływ mają różne czynniki:
  • charakter rynku

  • konkurencja na rynku

  • zróżnicowanie produktu

  • stosunek konsumentów do promowanego produktu

  • plany przedsiębiorstwa w stosunku do efektów promocji

  • stopień wprowadzenia produktu na rynek


mfiles.pl/pl/index.php/Promocja