Bariery komunikacyjne

Bariery komunikacyjne to przeszkody, na które możemy napotkać podczas procesu komunikacji. Ich wpływ na komunikację zazwyczaj jest negatywny. Barierą może być wszystko to, co uniemożliwia lub zniekształca proces komunikowania się.

Bariery komunikacyjne to przeszkody, które utrudniają proces komunikacji i mogą prowadzić do konfliktów. Klasyfikuje się je na trzy kategorie: osądzanie, dawanie rozwiązań i unikanie udziału w troskach drugiej osoby. Barierami mogą być również zniekształcanie informacji, negatywne nastawienie, hałas, różnice percepcyjne itp. Skuteczną komunikację można osiągnąć poprzez słuchanie, empatię, komunikację niewerbalną i eliminowanie barier.

więcej: mfiles.pl/pl/index.php/Bariery_komunikacyjne 


  • różnice językowe,

  • szumy komunikacyjne,

  • odmienne postrzeganie rzeczywistości,

  • niespójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych,

  • nadmiar emocji,

  • nadmiar informacji,

  • brak zaufania.



www.dzieckokreatywne.pl/2021/04/22/znajomosc-barier-przekazu-komunikacyjnego-pomaga-rodzicom-w-lepszym-porozumiewaniu-sie-z-dziecmi/ 
  • Bariera wynikająca z intencji

  • Bariera wynikająca z wiadomości

  • Bariera wynikająca z kodowania

  • Bariera wynikająca z sygnału

  • Bariera wynikająca z odbierania sygnału

  • Bariera wynikająca z odtwarzania wiadomości

  • Bariera wynikająca z interpretacji