Storyboard

Storyboard – w skrócie
Storyboard to narzędzie, które przemienia pomysły w wizualne scenopisy, pełniąc rolę komiksu dla Twojego filmu. Zacząć tworzenie storyboardu to jak rozpocząć podróż przez kreatywny proces tworzenia filmu. Każdy rysunek, każdy szkic wykonany ołówkiem na kartce, to krok w kierunku realizacji Twojej wizji. źródło  


Storyboard w reklamie
“Ja tego nie widzę” to jedno z popularniejszych zdań w branży kreatywnej razem z “To logo niech będzie większe”, które słyszy się od klienta. Oczywiście, klient nie musi tego widzieć, bo to zadaniem kreatywnych jest jak najlepiej zobrazować historię. A tu niezastąpiony będzie storyboard lub inaczej mówiąc scenorys. Rysunkowy lub zdjęciowy – to zależy od produkcji – jest wizualnym punktem wyjścia do rozmowy z klientem.

Storyboard przydaje się już jednak dużo wcześniej niż przy rozmowie z klientem. Daje autorom koncepcji możliwość zastanowienia się nad wizualną stroną produkcji. Jest to świetna okazja do całościowego spojrzenia na pomysł, wprowadzenia nowych spostrzeżeń i poprawek, jeśli efekt nie spełnia naszych oczekiwań. Po sporządzeniu storyboardu wzrasta świadomość kadrów filmowych – skala, oczekiwany ruch kamery czy choćby szacowana liczba statystów. Może okazać się, że częściowo lub całkowicie musimy zmienić idę wiodącą, gdyż produkcja filmu z założonymi efektami może na przykład kilkukrotnie przekroczyć budżet. źródło