Znak firmowy, logo, logotyp, sygnet

Logo (skr. od logogram lub logotyp) – unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji. Logo występuje w trzech postaciach – znaku będącego symbolem albo sygnetem, logotypu bądź pełnego logo. Umieszcza się je na materiałach drukowanych, reklamach, artykułach piśmienniczych, budynkach i pojazdach. pl.wikipedia.org/wiki/Logo 

Logotyp (gr. λόγος logos „słowo, myśl” + τύπος typos „odcisk, obraz”) – forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca pewną aktywność społeczną lub wytwór działalności, np. instytucję, markę, firmę czy też produkt. pl.wikipedia.org/wiki/Logotyp_(grafika) 

Sygnet – symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Sygnet jest często wykorzystywany zamiast pełnego logo, szczególnie kiedy brakuje miejsca na przedstawienie całego znaku. Sygnet wraz z logotypem (przekazem tekstowym) tworzą logo. Słynnym sygnetem jest np. nadgryzione jabłko marki Apple, czy graficzny znak Pepsi. pl.wikipedia.org/wiki/Sygnet_(logo) 


designlogo.pl/logo-a-logotyp/ 

soluma.pl/studio-grafiki,ac157/logo-logotyp-sygnet-na-czym-polegaja-roznice,1106 

eblis.pl/z-czego-sklada-sie-logo-i-jak-je-zaprojektowac/