psychologia koloru w reklamie
Psychologia koloru nie zajmuje się tym, w jaki sposób kształtowane są kolory, ale jaki mają one wpływ na człowieka.
A tu naukowcy są zgodni —
kolory w znaczący sposób wpływają na ludzki umysł. Odpowiednio zaplanowana kolorystyka może nie tylko wpływać korzystnie na nastrój, ale także
znacznie zwiększyć przyciąganie nowych klientów.
Oprócz wpływów emocjonalnych, kolory wywołują również reakcje fizyczne. Udowodniono, że przy czerwonym oświetleniu reakcje człowieka są o 12% szybsze niż normalnie. Poza tym ciepłe kolory są lepsze w pozyskiwaniu uwagi, niż kolory zimne. Naucz się posługiwać jednym z najważniejszych składników reklamy. To naprawdę prostsze niż myślisz.
źródło
Intensywna czerwień zwiększa ciśnienie krwi, podczas gdy kolor niebieski ma działać uspokajająco, jak udowodniono na Amerykańskim Uniwersytecie Harvarda.
znaczenie kolorow w reklamie