Jak dodać sześcian (3D Box) i nałożyć teksturę w Godot Engine

Godot Engine to potężne narzędzie do tworzenia gier 2D i 3D. Poniżej znajdziesz krok po kroku instrukcję, jak dodać sześcian (3D Box) do sceny i nałożyć na niego teksturę.

Krok 1: Utwórz nowy projekt


  • Otwórz Godot Engine.
  • Kliknij "New Project".
  • Wprowadź nazwę projektu i wybierz lokalizację, w której chcesz go zapisać.
  • Kliknij "Create & Edit".

Krok 2: Utwórz nową scenę


  • Kliknij "Scene" w górnym menu, a następnie wybierz "New Scene".

  • Wybierz "3D Scene" jako typ sceny.

Krok 3: Dodaj sześcian (3D Box) do sceny


  • W lewym panelu kliknij prawym przyciskiem myszy na "Spatial" (root node) i wybierz "Add Child Node".
  • Wyszukaj "MeshInstance" i kliknij "Create".
  • W prawym panelu, w sekcji "Mesh", kliknij na pole "Mesh" i wybierz "New CubeMesh".

Krok 4: Dodaj materiał do sześcianu


  • W prawym panelu, w sekcji "Material", kliknij na pole "Material" i wybierz "New SpatialMaterial".
  • Kliknij na nowo utworzony materiał, aby go edytować.

Krok 5: Nałóż teksturę na sześcian


  • W sekcji "Albedo" kliknij na pole "Texture" i wybierz "Load".
  • Wybierz plik tekstury, który chcesz nałożyć na sześcian (np. plik PNG lub JPG).
  • Tekstura zostanie nałożona na sześcian.

Krok 6: Zapisz scenę


  • Kliknij "Scene" w górnym menu, a następnie wybierz "Save Scene".
  • Wprowadź nazwę sceny i kliknij "Save".

Krok 7: Uruchom projekt


  • Kliknij "Play Scene" (zielona strzałka) w górnym menu, aby uruchomić projekt i zobaczyć sześcian z nałożoną teksturą.
  • Gratulacje! Udało Ci się dodać sześcian (3D Box) do sceny w Godot Engine i nałożyć na niego teksturę.