Godot Engine to potężne narzędzie do tworzenia gier 2D i 3D. Poniżej znajdziesz krok po kroku instrukcję, jak dodać sześcian (3D Box) do sceny i nałożyć na niego teksturę.
Krok 1: Utwórz nowy projekt
- Otwórz Godot Engine.
- Kliknij "New Project".
- Wprowadź nazwę projektu i wybierz lokalizację, w której chcesz go zapisać.
- Kliknij "Create & Edit".
Krok 2: Utwórz nową scenę
- Kliknij "Scene" w górnym menu, a następnie wybierz "New Scene".
Wybierz "3D Scene" jako typ sceny.
Krok 3: Dodaj sześcian (3D Box) do sceny
- W lewym panelu kliknij prawym przyciskiem myszy na "Spatial" (root node) i wybierz "Add Child Node".
- Wyszukaj "MeshInstance" i kliknij "Create".
- W prawym panelu, w sekcji "Mesh", kliknij na pole "Mesh" i wybierz "New CubeMesh".
Krok 4: Dodaj materiał do sześcianu
- W prawym panelu, w sekcji "Material", kliknij na pole "Material" i wybierz "New SpatialMaterial".
- Kliknij na nowo utworzony materiał, aby go edytować.
Krok 5: Nałóż teksturę na sześcian
- W sekcji "Albedo" kliknij na pole "Texture" i wybierz "Load".
- Wybierz plik tekstury, który chcesz nałożyć na sześcian (np. plik PNG lub JPG).
- Tekstura zostanie nałożona na sześcian.
Krok 6: Zapisz scenę
- Kliknij "Scene" w górnym menu, a następnie wybierz "Save Scene".
- Wprowadź nazwę sceny i kliknij "Save".
Krok 7: Uruchom projekt
- Kliknij "Play Scene" (zielona strzałka) w górnym menu, aby uruchomić projekt i zobaczyć sześcian z nałożoną teksturą.
- Gratulacje! Udało Ci się dodać sześcian (3D Box) do sceny w Godot Engine i nałożyć na niego teksturę.