Jak wczytać własny obiekt 3D

Krok 1: Przygotowanie Pliku .obj / .blend (ważne: Godot wspiera pliki .blend)

  • Upewnij się, że masz plik .obj oraz powiązane pliki tekstur (jeśli są) zapisane na komputerze.


Krok 2: Importowanie Pliku .obj / .blend

  • Otwórz swój projekt w Godot Engine.
  • Przeciągnij plik .obj oraz powiązane pliki tekstur do folderu projektu w Godot.
  • Godot automatycznie rozpozna plik .obj i utworzy zasób MeshInstance.


Krok 3: Dodawanie Obiektu 3D do Sceny

  • Utwórz nową scenę 3D, klikając prawym przyciskiem myszy na "Scene" w lewym panelu i wybierając "New Scene".
  • Dodaj nowy węzeł typu "Spatial" klikając na "+" w górnym panelu i wybierając "Spatial".
  • Dodaj węzeł typu "MeshInstance" do węzła "Spatial" klikając na "+" i wybierając "MeshInstance".
  • W panelu "Inspector" po prawej stronie, kliknij na pole "Mesh" i wybierz zaimportowany plik .obj.


Krok 4: Dodawanie Skryptu do Poruszania Obiektem

  • Dodaj nowy skrypt do węzła "MeshInstance" klikając prawym przyciskiem myszy na węzeł i wybierając "Attach Script".
  • Wybierz język skryptowy (najczęściej używany to GDScript) i kliknij "Create".
  • W edytorze skryptów, dodaj prosty kod, który będzie poruszał obiektem w lewo i prawo:
    extends MeshInstance

    func _process(delta): if Input.is_action_pressed("ui_right"): translation.x += 2 * delta elif Input.is_action_pressed("ui_left"): translation.x -= 2 * delta


Krok 5: Uruchamianie Gry

  • Ustaw scenę jako główną scenę projektu klikając na "Project" w górnym menu, wybierając "Project Settings", a następnie "Run" i ustawiając "Main Scene" na odpowiednią scenę.
  • Kliknij na przycisk "Play" (zielona strzałka) w górnym panelu, aby uruchomić grę.


Teraz powinieneś być w stanie poruszać swoim obiektem 3D w grze.