Tworzenie interakcji z obiektem animowanym w Blenderze i przeniesienie tej animacji do Godot, aby można było na nią wpływać z poziomu gry, wymaga kilku kroków. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję, jak to zrobić.
Krok 1: Przygotowanie animacji w Blenderze
Utwórz nowy projekt:
Otwórz Blender i utwórz nowy projekt.
Usuń domyślną kostkę, kamerę i światło.
Modelowanie obiektu:
Dodaj nowy obiekt, który chcesz animować (np. kostkę, cylinder, itp.).
Użyj narzędzi modelowania, aby dodać detale do obiektu.
Dodawanie animacji:
Przejdź do trybu animacji (Timeline).
Dodaj klatki kluczowe (Keyframes) dla ruchu obiektu (np. przesunięcie, obrót, skalowanie).
Ustaw animację tak, aby obiekt poruszał się w określony sposób.
Eksportowanie animacji:
Wybierz obiekt z animacją.
Przejdź do File > Export > glTF 2.0 (.glb/.gltf) i zapisz plik w katalogu projektu Godot.
<b>Krok 2: Importowanie animacji do Godot</b>
Utwórz nowy projekt w Godot:
Otwórz Godot i utwórz nowy projekt.
Dodaj nową scenę 3D.
Importowanie modeli i animacji:
Przeciągnij plik glTF do katalogu projektu w Godot.
Godot automatycznie zaimportuje modele i animacje.
Dodawanie obiektu do sceny:
Dodaj zaimportowany obiekt do sceny.
Upewnij się, że animacja jest poprawnie zaimportowana i przypisana do obiektu.
<b>Krok 3: Tworzenie interakcji z animacją w Godot</b>
Dodawanie skryptu do obiektu:
Wybierz obiekt z animacją i dodaj do niego nowy skrypt (GDScript).
Skrypt będzie odpowiedzialny za kontrolowanie animacji z poziomu gry.
Kontrolowanie animacji za pomocą skryptu:
Otwórz skrypt i dodaj kod, który będzie kontrolował animację obiektu. Przykładowy kod:
extends Spatial
var anim_player
func _ready():
anim_player = $AnimationPlayer
func _process(delta):
if Input.is_action_pressed("ui_right"):
anim_player.play("MoveRight")
elif Input.is_action_pressed("ui_left"):
anim_player.play("MoveLeft")
else:
anim_player.stop()
Tworzenie animacji w AnimationPlayer:
Dodaj węzeł AnimationPlayer do obiektu.
Utwórz animacje w AnimationPlayer, które odpowiadają ruchom obiektu (np. "MoveRight", "MoveLeft").
Przypisz odpowiednie klatki kluczowe do animacji w AnimationPlayer.
Testowanie interakcji:
Uruchom projekt i przetestuj interakcję z animacją obiektu.
Upewnij się, że animacje są poprawnie odtwarzane na podstawie wejścia użytkownika.