Poruszanie z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (First Person View)

Prostą gra, w której postać porusza się za pomocą strzałek na klawiaturze, a obraz przedstawia widok z perspektywy pierwszej osoby.
  • Krok 1: Utwórz nowy projekt Otwórz Godot i utwórz nowy projekt. Nazwij go np. "PoruszaniePostacią".
  • Krok 2: Dodaj scenę Utwórz nową scenę 3D i dodaj do niej nowy węzeł typu "KinematicBody". Nazwij go "Postać".
  • Krok 3: Dodaj model 3D Dodaj węzeł typu "MeshInstance" jako dziecko węzła "Postać". Wybierz model 3D, który będzie reprezentował Twoją postać.
  • Krok 4: Dodaj skrypt Dodaj nowy skrypt do węzła "Postać". Skrypt powinien wyglądać tak:
extends KinematicBody

var speed = 5.0 var mouse_sensitivity = 0.3

func _ready(): Input.set_mouse_mode(Input.MOUSE_MODE_CAPTURED)

func _input(event): if event is InputEventMouseMotion: rotate_y(deg2rad(-event.relative.x * mouse_sensitivity)) $Camera.rotate_x(deg2rad(-event.relative.y * mouse_sensitivity)) $Camera.rotation.x = clamp($Camera.rotation.x, deg2rad(-90), deg2rad(90))

func _process(delta): var direction = Vector3() if Input.is_action_pressed("ui_right"): direction.x += 1 if Input.is_action_pressed("ui_left"): direction.x -= 1 if Input.is_action_pressed("ui_down"): direction.z += 1 if Input.is_action_pressed("ui_up"): direction.z -= 1 direction = direction.normalized() move_and_slide(direction * speed)
  • Krok 5: Skonfiguruj wejścia Przejdź do "Project" -> "Project Settings" -> "Input Map". Dodaj nowe akcje: "ui_right", "ui_left", "ui_down" i "ui_up". Przypisz do nich odpowiednie klawisze strzałek.
  • Krok 6: Dodaj kamerę Dodaj węzeł typu "Camera" jako dziecko węzła "Postać". Ustaw kamerę tak, aby znajdowała się na wysokości oczu postaci. Skrypt do kamery jest już zawarty w skrypcie postaci.
  • Krok 7: Uruchom grę Zapisz scenę i ustaw ją jako główną scenę projektu. Uruchom grę i sprawdź, czy postać porusza się za pomocą strzałek, a kamera podąża za postacią, przedstawiając widok z perspektywy pierwszej osoby.