Założenia do wykonania systemu identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej umożliwia zaprezentowanie firmy i jej produktów w unikatowy sposób, pozwalając jednocześnie uporządkować składowe elementy wizerunku. Układa w logiczną i spójną całość ogół symboli i zachowań stworzonych przez przedsiębiorstwo w celu jednoznacznego rozpoznania i wyróżnienia na rynku.
źródło: brandlive.pl/branding/czym-jest-system-identyfikacji-wizualnej/ 

Zasady budowania systemu identyfikacji wizualnej
Budując system identyfikacji wizualnej należy uwzględnić następujące zasady:
  • zgodność ze specyfiką firmy i jej stylem,
  • oryginalność,
  • łatwość percepcji - tworzony jest jasny i zrozumiały dla odbiorców bez dwuznacznych, sprzecznych ze sobą przekazów,
  • łatwość zapamiętania i przejrzystość,
  • łatwość wykorzystania w różnych technikach i trwałość,
  • pozytywne skojarzenia,
  • realne podstawy - przyjęta koncepcja jest zgodna z rzeczywistymi skojarzeniami, które są ważne dla danego rodzaju przedsiębiorstw.


Funkcje identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej spełnia następujące funkcje:
  • funkcja identyfikacyjna (wskazanie danego przedsiębiorstwa)
  • funkcja konkurencyjna (wyróżnienie przedsiębiorstwa z grona wielu konkurencyjnych jednostek),
  • funkcja informacyjna (przekazanie podstawowych informacji o firmie, jej jakości, produktach itp.).


Identyfikacja wizualna (ang. Corporate Identity) to wszystko, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od innych. System identyfikacji wizualnejten ma na celu stworzenie jednolitej i spójnej koncepcji prezentacji wizualnej danej firmy, nawiązując do jej misji i strategii funkcjonowania (Jan W.Wiktor, (2013), s. 307). Jest zestawem reguł i konsekwentnie zaplanowanych wzorców, które mają za zadanie budować pozytywne wyobrażenie o firmie, jej ofercie oraz utrwalać korzystne opinie wśród personelu, partnerów i odbiorców.
źródło: mfiles.pl/pl/index.php/Identyfikacja_wizualna 

Na optymalny system identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów:
  • logotyp, sygnet
  • krój czcionki wykorzystywany w materiałach reklamowych
  • wszelkie kreacje im towarzyszące - wizytówki, ulotki itd
  • dress code pracowników
  • kolorystyka firmy
  • itd