System identyfikacji wizualnej umożliwia zaprezentowanie firmy i jej produktów w unikatowy sposób, pozwalając jednocześnie uporządkować składowe elementy wizerunku. Układa w logiczną i spójną całość ogół symboli i zachowań stworzonych przez przedsiębiorstwo w celu jednoznacznego rozpoznania i wyróżnienia na rynku.
źródło:
brandlive.pl/branding/czym-jest-system-identyfikacji-wizualnej/
Zasady budowania systemu identyfikacji wizualnej
Budując system identyfikacji wizualnej należy uwzględnić następujące zasady:
- zgodność ze specyfiką firmy i jej stylem,
- oryginalność,
- łatwość percepcji - tworzony jest jasny i zrozumiały dla odbiorców bez dwuznacznych, sprzecznych ze sobą przekazów,
- łatwość zapamiętania i przejrzystość,
- łatwość wykorzystania w różnych technikach i trwałość,
- pozytywne skojarzenia,
- realne podstawy - przyjęta koncepcja jest zgodna z rzeczywistymi skojarzeniami, które są ważne dla danego rodzaju przedsiębiorstw.
Funkcje identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej spełnia następujące funkcje:
- funkcja identyfikacyjna (wskazanie danego przedsiębiorstwa)
- funkcja konkurencyjna (wyróżnienie przedsiębiorstwa z grona wielu konkurencyjnych jednostek),
- funkcja informacyjna (przekazanie podstawowych informacji o firmie, jej jakości, produktach itp.).
Identyfikacja wizualna (ang. Corporate Identity) to wszystko, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od innych. System identyfikacji wizualnejten ma na celu stworzenie jednolitej i spójnej koncepcji prezentacji wizualnej danej firmy, nawiązując do jej misji i strategii funkcjonowania (Jan W.Wiktor, (2013), s. 307). Jest zestawem reguł i konsekwentnie zaplanowanych wzorców, które mają za zadanie budować pozytywne wyobrażenie o firmie, jej ofercie oraz utrwalać korzystne opinie wśród personelu, partnerów i odbiorców.
źródło:
mfiles.pl/pl/index.php/Identyfikacja_wizualna
Na optymalny system identyfikacji wizualnej składa się wiele elementów:
- logotyp, sygnet
- krój czcionki wykorzystywany w materiałach reklamowych
- wszelkie kreacje im towarzyszące - wizytówki, ulotki itd
- dress code pracowników
- kolorystyka firmy
itd