Księga znaku (brandbook)

Podstawowa Księga Znaku to standaryzacja logo – opis budowy logo i przykłady jak należy znak stosować dla prawidłowego używania. Bardzo rozbudowana księga zawiera bardziej szczegółowe opracowania oraz konkretne projekty realizacyjne z użyciem logo i logotypu (WWW, samochody, reklama zewnętrzna itp). Zasad w niej zawartych powinno się bezwzględnie przestrzegać dla dobra i jednorodnego wizerunku firmy.

Podstawowa Księga Znaku powinna powstać wraz z projektem logo. Księga Znaku obejmuje przeważnie 8 kart z elementami podstawowymi oraz kilka kart przykładów zastosowania logo.

Zawartość księgi
  • opis znaczenia logo lub logotypu

  • opis budowy logo lub logotypu

  • kolorystyka

  • pole ochronne wokół logo

  • warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne

  • zestaw znaków firmowego kroju pisma oraz zalecane odmiany i wielkości

  • przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo.

  • umieszczenie na różnych tłach (ewentualny dobór zdjęć)


pl.wikipedia.org/wiki/Podstawowa_ksi%C4%99ga_znaku 

Identyfikacja wizualna


pl.wikipedia.org/wiki/Identyfikacja_wizualna 


ambigram.com.pl/ksiega-znaku/ 
pinksfinks.pl/ksiega-znaku-co-to-jest-i-jak-ja-zrobic/ 

Przykłady